woensdag 14 november 2012

AEDM #14

Vandaag dan eindelijk iets uit het derde boek dat ik van manlief kreeg. Het is het nieuwe boek van Carla Sonheim 'Drawing and painting Imaginary Animals'! Zoals jullie wellicht weten ben ik al een tijdje fan van Carla en ik was dus ook heel blij te horen dat er een nieuw boek van haar was. Het is echt een heel leuk boek! Gister en vandaag ben ik aan het rommelen geweest met een imaginary creature van washi-tape. Echt heel leuk om te doen. En ik vind het resultaat ook nog best leuk geworden.

Today I finally show you something I made inspired by the third book my husband gave me as a present. It's Carla Sonheims new book 'Drawing and painting Imaginary Animals'! As you might know, I'm a big fan of Carla! So I was thrilled to hear her new book was finally for sale. The book really is great fun! Yesterday and today as well I was working on a imaginary washitape creature. Loved doing this, and I kinda like the result.

Verder maakte ik nog een stempel. (Sorry, maar ik kan er niet meer mee stoppen... Zelfs in bed, als ik eigenlijk wil slapen, lig ik nog stempels te verzinnen. Ik zie overal stempels in!)
Deze keer maakte ik een vis uit het boek van Geninne Zlatkis.

I also made a stamp. (I'm sorry, but I can't help it... I just can't stop it... Even in bed, when I'm supposed to sleep I'm still thinking of stamps. I see stamps everywhere!)
This time I made this fish from Geninne Zlatkis book.
En... Ik maakte meteen iets met deze stempel! Een kleine broche. Vis gestempeld op t-shirt transferpapier, gestreken op vilt en vervolgens met naald en draad aan de slag.
Nog lang niet perfect, maar best leuk! En weer eens iets anders dan een kaartje.

And... I made something with this stamp! A small brooch. Stamped the fish on t-shirt transfer paper, ironed it on felt and than all it needed was a needle and some thread.
Far from perfect, but cute anyway. And of course it's something different than a card.

Tot morgen!
See you tomorrow!





5 opmerkingen:

  1. I love your owlie!! So cute!! And your fish stamp is awesome!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love the owl and your carved stamps are great ~ (A Creative Harbor) ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, i LOVE your little creature!! I also have Carla's book and i love it. It's so important to have fun with art. Your stamp is gorgeous too... thank you for sharing. xox

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I really want to meet your imaginary animal :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love the expression on your little animal's face, and his tufts of hair. Adorable!

    BeantwoordenVerwijderen