zaterdag 9 maart 2013

Whimsy and Wonder

Zoals jullie weten volg ik graag online cursussen. Zo ook nu weer... Ik volg de online cursus 'Whimsy and Wonder' van Alisa Burke. Ik deed al vaker mee aan een online cursus van haar en ik ben nog nooit teleurgesteld. De cursussen zitten altijd bomvol inspiratie, ook deze weer. Misschien vind ik dit wel de leukste cursus van haar tot nu toe. 
Ik hou van het whimsical-stijltje. Een beetje gek, een beetje zoals een kind het zou doen, lekker veel kleur, fantasievol... Ach... Je snapt het.
As you all know I like to join online classes. As for now I'm following Alisa Burkes online class 'Whimsy and Wonder'. This is not the first class from Alisa that I've joined and I have never been disappointed. Her classes are always chockfull of inspiration, this class is no exception. Maybe this for me is her best class untill now. I love whimsical drawing. A little crazy, a little childlike, lots of color, lots of fantasy... Oh well... You get the picture.
De cursus van Alisa duurt vijf weken en elke week staat een ander onderdeel centraal. Elke les heeft een aantal filmpjes en een boel foto's die mij al enorm inspireren. Verder staan er 'opdrachten'(prompts)  in elke de les die mij ook ontzettend inspireren. 
Intussen gaat de cursus bijna week vier in.... ik ben nog steeds bezig met les een. Gewoon omdat ik daar al zoveel mee kan! Jullie zullen dus de komende tijd een aantal 'Whimsy and Wonder' berichten tegen komen hier. Ik ben er nog wel een tijdje zoet mee. ;-)
Alisas class is a five week class, each week with it's own theme. Each lesson has movies and lots of photos which inspire me on it's own. Also there are lots of prompts to use in your drawings which are also very inspiring. The class already heads to week four... while I'm still working on lesson one. Just because I still have so many ideas about the first theme. You will find some more 'Whimsy and Wonder' posts here in the weeks to come. I will enjoy myself with it for just a while longer than five weeks. 
De eerste les is gericht op het warmdraaien van je fantasie. Daar heb ik sowieso al nooit zo'n moeite mee, maar nu kom ik weer op andere ideeën. 
Een van de prompts was; 'Waar dagdroom je over?' Ik heb toen een droom van mij als kind genomen. Ik tekende een prinsesje voor een roze kasteel. Als kind wilde ik heel graag dat mijn opa, die metselaar was, een groot kasteel bouwde waar wij met de hele familie in zouden gaan wonen. 
The first lesson is all about making contact with your imagination. That is never difficult to me, but it now gives me more and other ideas than normally. One of the prompts was; 'Where do you daydream about?'. I took a child dream. When I was a little girl I always wanted my grandpa, who was a mason, to build us a large palace for the whole family to live in. 
Een andere opdracht was; Als je een dier kon zijn, welk dier was je dan?
An other prompt was; If you were an animal, which animal would you be?
Ik tekende een hele pagina vol dieren... Maar ik kan nog niet kiezen... Welk dier zou jij zijn???
I drew a whole page full of animals... But I can't choose... Which animal would you be???

2 opmerkingen:

  1. Everything is so cute!! Sounds like a great class!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tekeningen! Maakt weer erg nieuwsgierig naar die online workshops... Oh ja, ik zou dan denk ik toch wel een vogel willen zijn, stel je voor dat je zelf kunt vliegen ;) In ieder geval 1 van de onderwerpen die ik wil gaan oefenen met tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen