zondag 3 februari 2013

Venetian Blind

Vandaag maakte ik een boekje. Een vrolijk, kleurrijk mini-boekje want dat is waar ik blij van word (in deze sombere, regenachtige dagen). De techniek is 'Venetian Blind' en ik zag het in het boek van Alisa Golden, 'Making Handmade Books'.
Today I made this little book. A cheerful, colorful, mini book because that is what makes me happy (in this dark, rainy days). The technique is called 'Venetian Blind' and I saw this in the book 'Making Handmade Books' from Alisa Golden.

Ik kleurde een vel aquarelpapier met verschillende kleuren aquarel, en deed daar nog een gele wassing overheen.
I painted a sheet of watercolor paper with watercolor, added a wash of yellow watercolor on top.
Hierna stempelde ik met bloemenstempels overheen. Zonder enig plan... Gewoon stempelen waar plek is. :-)
When the paint was dry I stamped the surface with my flowerstamps totally random... Just stamp where there is an empty space. :-)
Ik maakte gaatjes boven en onder in het boekje.
 I punched some holes.
En ter ere van de poëzieweek, die gister van start ging en nog tot 6 februari duurt, schreef ik een klein gedichtje.

kracht danst
in velden vol bloemen
vindt zo zijn zachtheid
in balans

And because it is poetry week in Holland I made a little poem, in Dutch. I did my best to translate it...
power dances
in flowery fields
finds his softness
to be balanced

5 opmerkingen: