vrijdag 24 juni 2011

Het hondje van Picasso


Vandaag mocht ik invallen in groep 7/8. Het was voor de kinderen uit groep 8 vandaag de laatste echte schooldag. Maandag is het namelijk al hun afscheidsdag.
Dus moest het vandaag een beetje een bijzondere dag worden en het groep 7 deel mocht daar natuurlijk van meegenieten. Ik zal je alle details besparen, maar wat ik wel met je wil delen is de tekenopdracht die ik met ze deed.
We maakten Picasso dogs, uit het boek Drawing Lab van Carla Sonheim (ik durf het bijna niet te zeggen, maar ja het is ook zo'n leuk boek!).
De kinderen vonden het wel lastig om de 'normale regeltjes' los te laten. Je tekent namelijk steeds een deeltje van de hond en draait daarna je blaadje een kwartslag waarna je weer een deeltje tekent. Toen ik duidelijk had gemaakt dat het vooral om het plezier ging en niet zo zeer om het resultaat kregen ze er eindelijk lol in. Aan het eind van de les hingen ze lachend over hun tafels! Les geslaagd!

Wat vinden jullie van de resultaten?? Ik vind ze geweldig!

(Voor degene die nieuwsgierig zijn naar die van Carla Sonheim, de originelen dus, klik hier.)

4 opmerkingen:

  1. TOP, wat een goed idee om de kids eens van de regels los te laten, haha... het resultaat is geweldig. Ik zat al zelf met mijn hoofd te draaien...fijn weekend, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een bofferds zo'n leuke creatieve invaljuf zo op het einde van het schooljaar .
    Ik ga het boek proberen te vinden dus op naar google

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuk idee! Little Z (Lisette heeft ook al zo'n leuk boek!) groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die boffen zeker met zo'n juf en het resultaat is echt super! (en ja, iedereen zou dit boek gewoon moeten hebben :) (wat is dat silliness project van haar waaraan je mee doet? Is dat leuk?)

    (En niet te vergeten: Wat SU-PER dat je er was gisteren en onwijs bedankt voor de lekkere muffins!!! Dikke kus daarvoor!)

    BeantwoordenVerwijderen