zondag 28 april 2013

Art journal freedom challenge

Eerder vertelde ik het al en vandaag is het dan zover... De art journal freedom challenge, deel een. Bernardine en ik volgden allebei een (andere) workshop van Dina Wakley bij de Craftorij afgelopen maart. Wat een leuk mens is dat die Dina Wakley! En wat een leuk boek maakte ze. Bernardine en ik kochten het allebei en verzonnen deze challenge om onszelf zo een stok achter de deur te geven om ook echt aan de slag te gaan met de 'lessen' uit het boek. 
I told it earlier, today is the day... The 'Art journal freedom' challenge, part one. Bernardine and I both joined a workshop by Dina Wakley at de Craftorij last march. What a lovely lady Dina is! And I love her book. Bernardine and I both purchased it and came up with this challenge to keep ourselves busy with Dina's techniques. 

Deze eerste maand kozen we hoofdstuk twee om mee aan de slag te gaan (hoofdstuk een gaat alleen over de benodigde materialen). Dit hoofdstuk gaat over symmetrie en a-symmetrie.
Op zich geen nieuwe begrippen. Wel grappig om er eens bewust mee te spelen. En ik heb bewust op de Dina-manier gespeeld om hopelijk zo weer nieuwe dingen toe te voegen aan mijn art-journal en teken-gewoonten. 
This first month we chose chapter two to work from (chapter one is all about materials to use). Chapter two is about symmetry and a-symmetry. No new concepts but good to think about it more consciously. I played 'the Dina way' on purpose to hopefully learn new habits that I can incorporate in my own drawings or art journalings.

Hieronder zie je wat ik uiteindelijk maakte. De twee die ik challenge-waardig vind, verder heb ik een hoop gekliederd. 
Here you can see what I made, eventually. Well at least those two that I find challenge worthy. I did some more fiddling...

Deze eerste art-journal pagina (nog zonder journalling) maakte ik met in mijn achterhoofd een symmetrische pagina te maken. Maar ik kwam er al heel snel achter dat ik puur symmetrisch helemaal niet leuk vind! Dus ik ging voor bijna-symmetrisch. De verschillende onderdelen van de pagina komen zowel links als rechts terug maar niet helemaal op dezelfde plek. 
This first art journal page (without journaling) was made with the idea of making a symmetric page. But very soon I found out that I do not like working symmetrical so much! So I made it near symmetric. All the elements occur on both sides of the page but not at the exact same place.

Als laatste maakte ik deze pagina (tussendoor nog een hoop gerommel). A-symmetrisch, dit is meer mijn ding. Ik baseerde ook deze pagina sterk op een pagina van Dina, maar gaf er mijn eigen draai een beetje aan. Ik gebruikte vooral waterverf, in verschillende lagen, een beetje stempelinkt, verf, washitape, boekpapier en een stempel van een spelend meisje. 
Ben hier best tevreden over. Vind het een leuk kloppend geheel geworden.
Finally I made this page (with a lot of fiddling in between). A-symmetric, this is more me. I made this page after one of Dina's art journaling pages but tried to do it more my way. I used mainly watercolor, stamping ink, paint, bookpages, washitape and a stamp of a playing girl. I like the result, it's a nice composition.

Deze eerste challenge heeft me uitgedaagd eens met deze begrippen bewust te spelen. En ik ben erachter gekomen dat symmetrisch niet mijn ding is. 
Op naar de volgende Art journal freedom challenge! 
This first challenge challenged me to play with this concepts more consciously. And I found out that symmetry isn't  my cup of tea. 
I'm ready for the next Art journal freedom challenge!

Ben je benieuwd wat Bernardine maakte? Kijk dan even hier.
Curious about what Bernadine made? Check here.

4 opmerkingen:

  1. Gaaf! Leuk!
    [Ik kijk natuurlijk nu pas!]
    Vooral die 2e is mooi! En helemaal volgens de regels van drie en derden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel erg mooie pagina's zijn het geworden, leuk dat jullie die uitdagingen doen!

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love your pages! The flowers are so pretty!

    BeantwoordenVerwijderen