maandag 7 mei 2012

Wat te doen met een mislukte tekening...?

Gister maakte ik een filmpje over one-liners, wat ik niet liet zien was de laatste oneliner die ik ontzettend mislukt vond... Maar ja, wel in m'n schetsboek dus daar moest ik iets mee. (Ik vond het namelijk echt zonde dat die slechte tekening in m'n boekje stond...)
Dit was de oneliner:


Duidelijk waarom ik deze mislukt vind toch??! Hieronder een heleboel foto's van het proces om er een abstracte tekening er van te maken. (Met dank aan de cursus 'Art of Abstraction' van Alisa Burke!)
Eerst wat wasco, waterverf en stempelinkt toegevoegd.

Een hoop gekrabbel, een aantal vlakjes ingekleurd.

Washitape en nog meer gekrabbel.

Vingerverf!

En als laatste; Tippex!

Ik vond het zo heerlijk om gewoon te kliederen... Lekker vrij, zonder vooropgesteld plan (slecht was het toch al!)...
Ik moet zeggen dat ik best blij ben met het uiteindelijke resultaat!
(Helaas zijn de kleuren op de foto niet zo mooi als in het echt... Het blauw is veel meer turquoise in het echt.)

Nog een paar close-upjes om het af te sluiten:




Wat vinden jullie??

3 opmerkingen:

  1. Haha, je hebt er toch echt wel wat leuks van gemaakt! Mag ie toch in je schetsboek blijven zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou hem verkopen als een Karel Appel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze mislukte tekening is uiteindelijk toch wel iets moois geworden. Het proces lijkt mij heel boeiend. Mooie blog heb je; ik vind vooral je lettering interessant. In de Vimeo gebruik je een pen met water om de Tombow markers verder uit te werken, waar heb jij deze gekocht? Ik ben op zoek naar een. groetjes van Ellen (http://www.tekenpraktijkdeinnerlijkewereld.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen