zondag 27 mei 2012

Drawing Lab #20 en #21

Net zoals de laatste Drawing Lab opdracht die ik maakte (Picasso Dog) zijn ook deze twee opdrachten weer gebaseerd op werk van een groot kunstenaar. Dit keer maakte ik een tekening gebaseerd op het werk van Joan Miró, een Spaanse schilder die wordt gezien als één van de grootste surrealisten. Ik vond dit een hele leuke opdracht om te doen!!

De achtergrond is helaas niet goed te zien, deze is grijs/ bruin.

De volgende opdracht was een transfer-painting te maken á la Klee. Dus aan de slag met een carbonpapiertje en m'n nagel... Dat is nog behoorlijk lastig aangezien je tussentijds dus niet ziet wat je tekent... Maar ach, het was leuk om een beetje te kliederen...

Gebaseerd op 'Katze und Vogel', Paul Klee.
Verder heb ik van de week twee ontzettend gave nieuwe (creatieve) boeken gekocht, dus daar ga ik nu weer even m'n neus in steken. Later kom ik hier nog op m'n blog op terug! (Ik zit in ieder geval al weer boordevol met ideetjes!)

2 opmerkingen:

  1. Oh jaaaaa, Miró is erg gaaf :) Ik vind het erg leuk geworden, maar door het kleurgebruik wel een stuk rustiger dan Miró, klopt dat?
    Moet nog steeds onze swap opsturen, alleen ik twijfel nog of ik toch nog een dingetje zal aanpassen :) Je hoort het gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg, allebei! Ik houd erg van Miro en Klee, dat is wel mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen