vrijdag 24 februari 2012

Nieuwste mandala's

Vorig jaar vertelde ik al eens dat ik een cursus mandalatekenen volgde. Inmiddels ben ik al begonnen aan de derde cursus! Het is zo ontzettend leuk en ontspannend! En ik verbaas mezelf elke keer weer... Stiekem vind ik ze vaak best mooi... Terwijl ik vooraf denk dat ik het nooit kan! ;-)

In 2012 heb ik al 2 lessen gehad. Dit is wat ik als huiswerk maakte:


Een graancirkelmandala, deze komt uit het boek van Marian Ter Steege; Werkboek graancirkelmandala's.


De andere die ik in 2012 al maakte is deze Kolam. Tijdens de les leerden we alles over een kolams, ik zal jullie het hele verhaal besparen... wil je er meer over lezen klik dan hier. Hierna gingen we zelf aan de slag. Eerst alle puntjes zetten en dan met kleurpotlood tekenen, van punt tot punt of met lusjes om de puntjes heen. De puntjes blijven staan, zo hoort dat, dus die heb ik mooi goudkleurig gemaakt.


Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden?

4 opmerkingen:

  1. Hoi Anoeska , mooie mandala !
    Waar doe jij de cursus ?
    en ....weet jij misschien waar of bij wie ik zou kunnen leren kaligraferen ?
    Groetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!! En toevallig: gisteren was ik in een net geopend graancirkelcentrum in Naarden. Ik was bij een lezing over graancirkels en wat is dat interessant zeg! De dame die het voorwoord schreef in je boek was er. En we hebben afgesproken dat ik binnenkort langs ga om te bespreken dat ik daar workshops graancirkels tekenen ga geven.

    Je kolam is ook te gek. Ik had dat tot voor kort ook nog nooit gedaan maar vond het heerlijk inspirerend en verrassend. Ik wist alleen niet dat je puntjes moesten blijven staan :S Goed dat je het zegt, Ik geef binnenkort namelijk een les erin, haha.

    Je maakt prachtige mandala's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat zijn ze mooi!! Echt schitterend! Ik vind het nog steeds moeilijk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, prachtige mandala's! Dat zou ik ook wel eens willen leren. Lijkt me een heel mindful werkje, nou ja, werk ;)
    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen