vrijdag 24 augustus 2012

Inspired by...

Alisa Burke! 
Op haar blog kwam ik de volgende tutorial tegen waarmee ik aan de slag ben gegaan! Meestal ben ik niet van de tutorials uitvoeren maar deze vond ik zo gaaf dat ik meteen begonnen ben!

Eerst de veren lichtjes opgezet met potlood op een goedkoop canvasdoekje. (Alisa doet het op stof.) Hierna lekker aan de slag met verschillende kleuren acrylverf. Voor de zekerheid maakte ik de verf geschikt voor stof, dan kan het denk ik beter tegen een stootje.
Na ongeveer een half uurtje is dit het resultaat;

De witte en zwarte accentjes maakte ik met een zwarte micron pen en een correctiepen (Tipp-ex)
Hierna de veren uitgeknipt. Bij het knippen kregen ze hun definitieve vorm. De geschilderde vorm is nogal grof.
De laatste stap is een gaatje er in maken, heeeeel voorzichtig! Ringetje erdoor en samen met twee kraaltjes aan een ketting hangen.
Ik ben er erg blij mee!




3 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik had verwacht dat je nog ergens met lak ofzo aan de slag zou gaan, het lijkt me een tere hanger nu maar het is wel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heel mooi uit! En ik zou het inderdaad ook (mat) lakken ter bescherming...

    BeantwoordenVerwijderen