woensdag 14 augustus 2013

Doodles!

Ach ja, het is weer eens zover. Doodles! Wat hou ik er toch van om heerlijk een beetje gedachteloos te spelen op het papier. Gewoon een beetje doodelen, zonder vooropgesteld plan.
Het begon dit keer met een opdracht uit 'doodle camp' van Dawn Sokol. De opdracht was om 24 vakjes te maken en hierin elke dag (24 dagen lang) een doodle van hetzelfde onderwerp te maken. Ik koos bloemen als mijn onderwerp.
Yes, it's doodle time again! Oh how I love to just wander around on the paper. Mindless. Just doodleing (is that a word?!) without a plan.
This time it all started with an excercise by Dawn Sokol. She had us make a grid and fill it with doodles for 24 days. All 24 days drawing the same object. In my case; flowers.
Nou en toen was ik bezig! Dus toen maakte ik met mijn nieuwe potloden een pagina grote doodle. Mijn go-to doodle. Deze bloemen teken ik al sinds ik een kind was.
And then I was on the roll! So with my new pencils I made a large doodle. My go-to doodle. I used to draw this flowers all the time when I was a kid
En die potloden... Zucht....
Oh those pencils... Sigh....
Wat zijn ze mooi he?! Het zijn potloden met een driekleurig lood! Ik vind ze zo leuk! (Koh-I-Noor, magic)
They're nice, aren't they?! It are pencils with a tri-colored lead! I like them so much! (Koh-I-Noor, magic)
De laatste doodle die ik vandaag maakte werd een mandala. Gestart rond een klein bloemetje ben ik in een cirkelvorm verder gaan doodelen. Ik vind hem zo schattig geworden. Expres niet ingekleurd, ik vind de lijnen van deze potloden zo mooi.
The last doodle from today became a mandala. Started around a small flower doodle I worked in the round. I think it is a cute mandala. I didn't color it any further because I already like the pencil lines so much.
Volgende week om deze tijd weer 7 kleine bloemendoodles uit de vakjes. Kom je dan weer kijken?
Next week around this time I will show you 7 more flowerdoodles from my grid. Will I see you then?

2 opmerkingen:

  1. Deze zijn weer helemaal mooi! Blijft inderdaad heerlijk om te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, beeldschoon Anoeska! Ben heel benieuwd over 7 dagen.... Kom dan zeker weer kijken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen