vrijdag 16 augustus 2013

Artful lettering / Kunstige letters

Oh wat hou ik van schrijven, kunstig schrijven. De laatste jaren volgde ik verschillende 'lettering' cursussen online en ik vond ze allemaal geweldig! Mijn kunstige letter liefde werd er nog meer door aangewakkerd! Dus nu vond ik het wel eens tijd worden om een schetsboek te gaan vullen met kunstige letters. (Ik hou ook erg van schetsboeken! ;-)
Oh how I love lettering. Over time I followed multiple online lettering classes, which I all loved! I even got to love artfull lettering more than I already did! So now I thought it was time to go fill a sketchbook with just lettering. (I also do love sketchbooks! ;-)
Als mijn kunstige letters schetsboek koos ik een 'watercolor landscape moleskine', zoals je aan de naam wellicht kunt zien is het een schetsboek met aquarelpapier. Helemaal geweldig want nu kan ik er ook met waterverf en sommige markers in werken (Copics drukken nog steeds door helaas...).
For my lettering book I chose a 'watercolor landscape moleskine'. As you can tell by the name, this book has watercolor paper in it. Which is great because I can now also use watercolor and some markers (Copics still bleed through...). 
Ik vind het zo leuk om mooie woorden te schrijven, zoals deze; Bloom! Mooi he?!
Vind jij het ook leuk om kunstige letters te maken? En hoe doe jij het?
I really love just lettering beautiful words, like this; Bloom! I love it! Do you like to do lettering? And how do you do it?

1 opmerking:

  1. Letters maken! Ik geloof dat dat in de basis mijn grootste hobby is (en cijfers al jaren mijn werk :-s). Ik meen dat ik voor mijn 15e verjaardag een kalligrafie-boekje heb gehad, dus reken maar uit (onee, dat weet je niet, hihi)

    De liefde voor schetsboekjes herken ik ook. En die van Moleskine heb ik al een paar maal in mijn handen gehad en teruggelegd met het idee: "ik heb er nog zoveel...". Maarja, tis wel écht aquarelpapier. Overigens stond ik vanmorgen bij de HEMA met een scrapplakboek in mijn handen. Niet echt top papier, maar voor 5€ was het toch een mooie. Maarja, ik heb nog zoveel papier....

    Nu nog af van het "grote-lege-witte-blad-syndroom" :-)

    BeantwoordenVerwijderen