maandag 1 augustus 2011

Terug van vakantie!


Terug van onze vakantie naar Karpathos, Griekenland. We hebben het heerlijk gehad! Lekker weer, niet te warm, lekker windje en (het belangrijkste) géén regen!

En vandaag begint alweer 'summercamp Imaginary Creatures' van Carla Sonheim. Een online cursus van een week gricht op het maken van beestachtige creaties (vrij vertaald).
Vanochtend kwam de eerste mail met opdrachten, genieten! Lekker met de laptop op de bank de bijbehorende blog bekijken en de filmpjes die Carla speciaal voor de cursus maakte bekijken. (En nog eens bekijken en nog eens...)

Goed. Spullen tevoorschijn gehaald, papier,stift, waterverf, potlood enzovoorts en zelf maar eens begonnen.

De warming-up opdracht van vandaag was het tekenen van meerdere one-liners van verschillende dieren. One-liners tekenen had ik ook al gedaan tijdens de Silly-cursus van Carla en dat is best moeilijk, wel leuk! Maar het tekenen van one-liners is nóg moeilijker. Ook leuk. Ik zal jullie niet vermoeien met alle tekeningen, dat waren wel 10 blaadjes. Hier de eerste one-liners die ik maakte van olifanten.


Daarna aan de slag met de schilderopdracht van vandaag. Blob-animals. Je schildert met waterverf een figuur op je papier wat je wat aan een dier doet denken. Vervolgens nadat je het helemaal hebt laten drogen gaat er een tweede dunne laag waterverf overheen en dan maak je het af met potlood. Dit zijn mijn leuksten! 



Nu ga ik snel weer verder, heb een hoop inspiratie!

2 opmerkingen:

  1. O ja, daar hou ik van, laat het materiaal het werk doen...maar het is moeilijker dan men denkt. Vrij denken, succes en wens je veel inspiratie toe, Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen