maandag 15 augustus 2011

Faces 101

In het laatste berichtje schreef ik dat ik na Imaginary Creatures bezig was aan een tweede online cursus van Carla Sonheim (zonder link dit keer want die kennen jullie nu wel ;-)). Die tweede cursus, Faces 101, is inmiddels al weer afgelopen. Tijdens deze week heb ik, de naam zegt het al, 101 gezichten getekend. We hebben heel veel verschillende technieken en materialen gebruikt. Allemaal heel leuk maar niet allemaal even makkelijk! Ik heb m'n eigen tekengrenzen weer verlegd. Afgelopen week heb ik dingen getekend waarvan ik niet wist dat ik het kon :-).
Ik zal jullie zeker niet alles laten zien, maar ik wil wel één ding met jullie delen.



Waterverf gezichten! Zo ontzettend leuk om te doen! Op kleine stukjes aquarelpapier maak je met waterverf een huidskleurige 'vlek' in de vorm van een gezicht, gewoon ruwweg maar vergeet de oren niet. Vervolgens als het gezicht droog is maak je met waterverf wat haar. En als laatste teken je met potlood een gezichtje. Zo simpel eigenlijk maar ik vind de resultaten zo leuk! Wat ik er ook erg leuk aan vond is dat je van tevoren niet echt weet hoe de gezichten eruit komen te zien. Het resultaat is elke keer dus weer een verrassing! En ik hou van verrassingen!!! :-)

7 opmerkingen:

  1. Zo zalig mooi! Ik ben al even op de website gaan kijken en het kriebelt. Kan je deze cursussen ook volgen als je geen enkele tekenervaring hebt? Hoeveel tijd vraagt het per dag?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o! Deze zijn ook echt weer heeel erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje, deze zijn ook weer erg leuk zeg!! Wat ga je snel!! groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen